מנפלאות הטבע: 17 מהעצים המיוחדים ביותר בעולם

18468

 רבים מהם היו כאן הרבה לפנינו, לכל אחד מהם הביולוגיה והכימיה הפרטית והמיוחדת לו בעלת תועלות שונות לאדם, הם מנקים את האויר ותורמים ליציבות האקולוגית של העולם, אבל חוץ מהיותם תנאי הכרחי לקיום כמו שאנו מכירים אותו, הם גם בעלי יופי בלתי נתפס, גדלים וצורות שרק גאון כמו הטבע יכול היה ליצור. לפניכם 17 מהעצים היפים, הגדולים והעתיקים בעולם.

עצי הבאובב במדגסקר

קרדיט: http://comercioyjusticia.info

בשדרת עצי הבאובב שבמדגסקר תמצאו 20-25 עצים לאורך מקטע של 260 מטר שגובהם כ-30 מטרים. עץ הבאובב הוא זן במשפחת אדנסוניה מאוצבעת אשר אחת מתכונותיו הבולטות, מלבד יופיו עוצר הנשימה, היא היכולת לאגור מים בגזע העץ לשימוש בתקופות שחונות יותר.

עצי ג'קרנדות בקולינן, דרום אפריקה

http://awesome-photography.net

עץ טרופי אמריקאי בעל פרחים כחולים בצורת חצוצרה, עליו דמויי שרכים והוא מפיץ ריח נעים. לג'קרנדה 49 זנים של צמחים פורחים והם נעים בין ביני שיחים לעצים גדולים שמגיעים עד ל-30 מטר. הוא טבעי לאיזורים הטרופים של מרכז אמריקה והוא משגשג בשמש מלאה ואדמה חולית.

עצים שעוצבו על ידי הרוח, ניו זילנד

martindavies63

באזור די נידח בניו זילנד, בקצה הדרומי ביותר, הרוח נושבת כמעט כל הזמן והאזור כולו חשוף למזג אויר יוצא דופן. האזור כולו אינו מיושב מלבד כמה חוואים והחיות שלהם. העצים אינם חלק מהנוף הטבעי באזור זה ונשתלו על ידי החוואים בכדי לספק צל לחיות המשק. במשך השנים, כאשר גדלו העצים בתנאי מזג האויר הקיצוניים, צורתם עוצבה באופן כה מיוחד, ענפיהם גדלו לכיוון הרוח והמראה השלם של התופעה מספק לנו כמה וכמה תמונות שמשאירות אותנו אילמים מפליאה.

עצי מייפל באורגון

Ian sane

את המראה האדום והמרהיב הזה תוכלו לראות באורגון ב'מנהרות' עצי המייפל שבסיינט לואיס.

'אלון מלאך' מדרום קרולינה בן מאות שנים

/dunesproperties.com

עץ אלון עתיק הממוקם ב'פארק אלון המלאך' ליד צ'רלסטון, דרום קרוליינה. מוערך כי גילו של העץ נע בין 400 ל-500 שנה, גובהו 20 מ', היקפו 8.5 מ' והוא מצל על שטח של 1,600 מ"ר.

פריחת הדובדבנים ביפן

webdiscover.ru
Adas Meliauskas
Hector Melo A.

אחד הסמלים הבולטים ביותר לציון בוא האביב ביפן הוא פריחת שדרות עצי הדובדבנים,שנקראים גם סקורה, החל מאמצע מרץ.

הגנרל שרמן, בן 2,500 שנה – הפארק הלאומי בקליפורניה

Dan sorensen

הגנרל שרמן הוא עץ סקויה ענק הממוקם בפארק הסאקויות הענקיות שבדרום קרוליינה. העצים המפורסמים של הפארק נמנים בין העצים הגדולים בעולם. למעשה, אם נמדוד לפי נפח חמישה מתוך עשרת העצים הגדולים ביותר בעולם נמצאים בפארק הענקים שבדרום קרוליינה. שמו ניתן לו על שם מפקד נערץ ממלחמת האזרחים האמריקאית וגילו מוערך ב-2,500-2,700 שנה.

עץ ויסטריה בן 144 שנים ביפן

tungnam.com
y-fu

עץ הויסטריה העצום הזה, עם מוביילי הפרחים המושלמים שלו, הוא הגדול ביותר ביפן ומצל על מרחב של כמעט שני דונם אדמה.

עץ מייפל יפני בפורטלנד, אורגון

Falcor88

נטען שזהו הפארק הכי יפני מחוץ ליפן – הגן היפני שבפורטלנד משתרע על 22 דונם וממוקם בתוך פארק וושינגטון שבאורגון. עץ המייפל הזה הוא כנראה העץ הכי מפורסם מהגן וצבעיו המהממים שמשתנים עם עונות השנה ודאי גרמו גם לכם להתפנט לכמה רגעים מבלי לשים לב.

העץ העבה בעולם בן לפחות 1,200 שנה

i.imgur.com

העץ הענק הזה ממקומם במרכז העיירה סנטה מרייה דל טולה במדינה המקסיקנית אוקסקה והוא מחזיק בתואר העץ בעל הגזע העבה ביותר בעולם. העץ עבה כל כך עד כי נחשד בעבר שמדובר במספר עצים יחד אך בדיקת DNA הוכיחה שמדובר בעץ אחד בלבד וגילו המופלג נע בין 1,200 ל- 3,000 שנים.

עץ הנשיא, הסקויה השלישי בגודלו בעולם

קרדיט: Michael Nichols עץ סקויה ענק, קליפורניה

עץ הסקויה העצום הזה ממוקם בפארק הסקויה הלאומי שבקליפורניה וגובהו 73 מטרים! היקף הגזע שלו מסתכם ב-28 מ' והוא עץ הסקויה השלישי בגודלו בעולם.

אקליפסטוס קשת בענן, הוואי

jwilsonnorton
Christopher Martin

אקליפטוס הקשת בענן מרהיב בגווניו וצבעיו ונקרא גם בשם – אקליפטוס האיים.

רודודנדרון בן יותר מ125 שנה, קנדה

reddit

הרודודנדרון כולל במשפחה שלו כ1000 מיני צמחים החל מפרחים ושיחים ועד לעצים כמו העץ העתיק בעל הפריחה הנפלאה בתמונה שצולמה בליידי סמית', עיירה בבריטיש קולומביה שבקנדה.

כלא עץ הבאוב באוסטרליה

Martin Kraft

כלא עץ הבאוב בדרבי אוסטרליה הוא עץ באוב חלול אשר נטען כי היה בשימוש ככלא בשנת 1890 לאכסון אסירים בדרכם למשפט בדרבי והיום הוא משמש בעיקר כאטרקציה למבקרים.

מתוך משחקי הכס: שדרת עצי אלון באירלנד

Brendan O Neill Awesome Encounters Brendan O Neill
bella_blue_star

שדרת האלונים החשוכה הזו נשתלה באירלנד במאה ה-18 ושימשה אפילו כלוקיישן בסדרה המצליחה ביותר אי פעם – משחקי הכס.

עץ דם הדרקון בתימן

Csilla Zelko

עץ דם הדרקון בעל צורה מיוחדת של ענפים מסתעפים וצמרת מעוגלת והוא גדל בתימן. שמו ניתן לו הודות לשרף האדום שניגר ממנו ומפיקים ממנו צבע כמו גם חומרי חיטוי לפה והשיניים.

 עץ פיקוס ענק בן 1200 שנה בהודו

आशीष गोयल
Biswarup Ganguly

עץ הפיקוס הגדול (כך הוא נקרא) הוא עץ ענק בן 1200-1250 שנה הממוקם ליד כלכתה בהודו והיה העץ הרחב ביותר בעולם מבחינת השטח המחופה על ידו שהגיע כבר ל12,000 מ"ר. העץ החל לחלות בשל מכת ברק שהיכתה בו, כך שבתחילת 1925 מרכז העץ נכרת בכדי לשמור על בריאות חלקיו מה שהפך אותו למספר רב של עצים נפרדים.

השאר תגובה