תכנון גינה פרטית בזול? 10 טיפים שיחסכו לכם כסף!

29124
איך לחסוך כסף על תכנון ועיצוב גינה פרטית

מי שניסה כבר יודע ומי שעוד לא ניסה ידע בקרוב – תכנון ועיצוב גינות פרטיות הוא עניין לא זול בכלל, העלויות ליישום פרוייקט יכולות לנוע בין אלפי שקלים לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. אבל כמו תמיד, ישנן דרכים להוזיל עלויות ע"י מחקר מקדים ולעיתים אף ביצוע חלק מהעבודות בעצמנו. רוצים לדעת איך לחסוך סכומים משמעותיים בהקמת הגינה שלכם? המשיכו לקרוא.

תכנון גינה עיצוב יפהפה עשה זאת בעצמך איך לחסוך כסף

ראשית עליכם לדעת שהקמת גינה פרטית מתרחשת לרוב בשני שלבים:

  1. תכנון הגינה
  2. ביצוע ויישום

כמו כל דבר מורכב, גם הקמת גינות מצריכה תכנון מקדים ועבודת מחקר שכן ישנם אלמנטים רבים שמצריכים התייחסות כמו: טיפוגרפיית השטח, גודלו, ניקוזים, איזור גיאוגרפי, תשתיות ועוד.

כמובן שכל אחד יכול לקחת דף ועט, לשרטט את גינת החלומות (הריאלית) שלו, להיוועץ במשתלה הקרובה בנוגע לצמחים מומלצים, לקנות טפטפות ובהרבה זיעה והנאה להקים בשתי ידיו גינה פרטית מקסימה.

לרוב הבעיה בגינות כאלה היא שהן חובבניות יותר ועלולות לזמן לנו עבודת תחזוקה רבה בניקוש עשבים, טיפול בנזילות ובעיות טכניות נוספות שלא נתנו את דעתנו עליהן מלכתחילה.

מהצד השני תכנון גינה פרטית מקצועי לבדו יעלה לנו בין 4,000 ש"ח ל-10,000 ש"ח לגינה קטנה ובין 10,000 ש"ח ל-20,000 ש"ח לגינה גדולה. לאנשים רבים ששוכרים דירה ואינם רוצים להשקיע בה את מיטב כספם או לכאלה שאין להם את סכומי הכסף הנדרשים, כנראה שהאפשרות הראשונה של הקמה עצמאית תקסום יותר.

בשביל למצוא את דרך המלך בין שתי האפשרויות הללו אספנו עבורכם 10 טיפים שיחסכו לכם כסף בתהליך תכנון הגינה הפרטית שלכם ויאפשרו לכם להקים גינה עצמאית זולה וטובה מספיק.

טיפים לחסכון בתכנון הגינה

  1. תחשבו לפני

דעו מה אתם הולכים לעשות. כמו שנכתב קודם – קחו דף ועט ושרטטו את גינתכם, דעו מה מימדי הגינה המדוייקים לאורך ולרוחב, חשבו את המרחקים מנקודות ההשקייה, את הגדרות, את מיקומי גינות הירק והגינות המעוצבות, היכן תשתלו עץ והיכן תמוקם פינת הישיבה, חישבו על הכל לעומק, שרטטו את הגינה וכיתבו לכם ברשימה ראשונית מסודרת את מה שאתם יודעים שנחוץ לשם הגשמת תכנון הגינה שלכם.

לחשוב קודם יחסוך לכם המון כסף.

  1. החליטו על רמת עיצוב הגינה

עם הפנטזיות אפשר להסחף עד מחר, אבל סביר להניח שאם אתם קוראים שורות אלה – התקציב שלכם מוגבל. עיצוב הגינה יבלע חלק גדול מהתקציב וחשוב מאוד להגיע להבנה על סוג העיצוב המתאים לטעמכם ולכיסכם גם יחד. חישבו אם ברצונכם לרצף, לשים אבני מדרך, לבנות טרסות, ליישם דק ופרגולה או שתסתפקו בחיפוי חצץ, שיחי פרחים, גינות ירק וצילו של העץ הנדיב בפינת הישיבה הצנועה שלכם.

לאחר שתדמיינו ותחליטו על העיצוב של גינתכם יש לעדכן את הרשימה מהסעיף הראשון.

  1. התייעצו עם מעצב גינות מקצועי

אחרי שהבנתם פחות או יותר איזה סגנון גינה ברצונכם להקים, מומלץ לשכור את שירותיו/ה של מעצב/ת גינות מקצועי/ת. שעת עבודה של מעצב/ת אמנם נע בין 250 ל-500 ש"ח אך ה'שני סנט' שאיש מקצוע יכול לתרום לכם יכול להיות שווה ערימות של זהב, או כסף במקרה הזה. הזמינו את המעצב/ת לשיחת ייעוץ של שעתיים בה תסרקו יחד את השטח, תשתפו את החזון, תעברו על הרשימה שהכנתם ותקבלו המלצות ממקודות לשלבי התכנון והביצוע.

  1. תכנון הקמת גינה בשלבים

כמו כל פרוייקט, גם הקמת הגינה תתרחש בשלבים – החל מהכנת השטח, דרך הטמעת מערכת ההשקייה ועד שתילת הצמחים. השלבים הללו אולי לא חוסכים לכם כסף, אבל הם יתנו אויר בין הוצאה להוצאה. אם אתם ממהרים ומבקשים להקים את הגינה במהירות יחסית, ניתן לתת לאנשי מקצוע להתחיל את השלב הראשון והקשה של הכנת השטח ולהמשיך משם.

  1. מה שזול יותר לא בהכרח טוב יותר

למרות שהמטרה המרכזית של הפוסט הזה הוא חסכון כלכלי בעת הקמת גינה, ישנן בחירות זולות שעלולות לעלות ביוקר – ומאילו מומלץ להמנע! לדוגמא, מי שמעוניין לגדר את שיטחו בזול ויבקש לעשות זאת באמצעות בד יוטה פשוט עלול להתעורר בוקר אחד בקיץ הבא כשהגדר שלו מתפוררת באויר. עלינו לעשות את החושבים ואת השוואות האיכות אל מול המחיר ולהחליט מתי יותר נכון לנו לקנות יקר.

בנוסף, לפעמים מומלץ להעזר בחנויות שמתמחות בנושאים ספציפיים על פני 'סופרים' שמכילים הכל מהכל. המומחיות תספק לנו עצה טובה, אחריות ואולי אפילו סיוע בהתקנה או במהלך הדרך, למרות שזה עשוי להיות קצת יותר יקר.

  1. ביחרו זול כשהוא טוב מספיק

בהמשך לסעיף הקודם, בעת בחירת חומרי הגלם שלכם ידרש מחקר שוק כדי לדעת מה עלויות המקסימום והמינימום והתאמת האיכות לרמה המחירים. במקרים מסויימים, בהם ההבדל באיכות המוצר לא יהיה משמעותי כמו המחיר, נכון יהיה לבחור במוצר זול יותר.

  1. תזמנו את הרכישות שלכם

לא הרבה יודעים, אבל תזמון הרכישה לפעמים חשוב ממש כמו מקום הרכישה. הסיבה היא שגם לעסקים ירוקים יש תקופות בהן המחירים יורדים והופכים את הרכישה לשווה יותר. בחורף לדוגמא המחירים במשתלות נוטים לרדת ובחגים כולם פותחים במבצעים. פתחו את היומן.. איזה חג מתקרב?

  1. פיקחו את העיניים

ממש כשם שישנם צמחי מרפא נהדרים שאנו עוקרים מגינתנו משום שאנו מפרשים אותם כצמחים שוטים, כך גם טיול שגרתי ברחוב יכול להניב לנו פתרונות חינמיים ומקסימים לגינה. מצאתם משטח? נפלא, יש לו המון שימושים נהדרים בגינה, מצאתם שידה? מרזבים? צינורות ביוב? כל הזבל הזה יכול להיות הזהב שלכם אם רק תפקחו את העיניים ותפתחו את הראש. לחצו על הקישורים הבאים לקבלת רעיונות.

גינות משטחים – עשה זאת בעצמך

גינה יפהפייה על גדם עץ – עשה זאת בעצמך

גינות עשה זאת בעצמך

  1. תנו לאינטרנט לעזור

אנו חיים בעידן בו הכל נמצא בכף ידינו, מרחק טלפון או לחיצה על העכבר, השתמשו בעובדה זו לתועלתכם! בצעו מחקר שוק מעמיק על הקניות הצפויות שלכם, קבלו הצעות מחיר ולעיתים אפילו תופתעו לגלות – שהמוצרים באינטרנט עולים פחות. זה נוח, יעיל ואפילו זול יותר!

  1. דעו בדיוק מה וכמה

כשקונים חול, אדמה, חצץ או חומרי גינון וחיפוי דומים, יכול להיות מעט מאתגר לדעת בדיוק מה הכמות הנחוצה לנו. מוצרים אלה נמכרים ע"פ נפח או משקל. אולי טון ממוצר נשמע לנו הרבה, אבל אלא אם מדובר על חומר צפוף כמו חול או אדמה, אנו עלולים לגלות מאוחר מדי שטון זה לא הרבה בכלל, במיוחד אם אנו מבקשים לפזר את זה גם לעומק.

כשמתכננים גינות הפלט החשוב ביותר הוא רשימת המכולת שעלינו לרכוש. היא צריכה להיות מדוייקת ומספקת, אל לנו להשאר עם עודפים גדולים או להתקע בלי חומרים באמצע העבודה. התייעצו עם אנשי מקצוע לגבי הכמות הדרושה לכם לפי גודל ועומק השטח וקנו קצת יותר, ליתר בטחון.

שיהיה בהצלחה! יש לך שאלה? נשמח לשמוע ממך בתגובות

2 תגובות

  1. מה המלצתכם למילוי אדניות/מיטות שתילה לגינת ירק – שתי ערוכות כל אחת בגודל 1 מטר X 2 מטר
    תודה

השאר תגובה