חוות גידול אצות על כביש מהיר ניזונה מזיהום האויר בו

1209
מערכת גידול אצות בכביש בזנבה פרוייקט גנים

אצות הן קבוצה מגוונת של אורגניזמים שממש כמו צמחים, משתמשים בפוטוסינתזה להפקת אנרגיה מהשמש ומפחמן דו חמצני, ופולטים בתגובה חמצן לאויר. חברה צרפתית הולנדית הגתה רעיון אלגנטי ופשוט שרותם את האצות למאמץ הסביבתי הכולל ומשתמשת ביכולתם לקלוט פחמן דו חמצני ולפלוט חמצן, מעל לכביש סואן עם זיהום אויר גבוה.

Gizmodo/Cloud Collective

הפרוייקט נהגה במסגרת פסטיבל ג'נבה בו הוצגו לראווה 13 גנים מיוחדים בקיץ 2014. הקונספט בפסטיבל התמקד בשילוב הטבע בחיים אורבניים במסגרת ההתרחבות העירונית של ג'נבה וחברת the cloud collective נבחרה להשתתף ולהקים גן אורבני משל עצמה.

באופן מעט אירוני, האתר הנבחר להקמת הגן היה גשר קטן מעל כביש סואן במיוחד שבקונספט לא יכול היה להיות הפוך יותר מהשקט וההרמוניה המצופה מגן, אך בThe cloud collective מסבירים כי הבחירה הזו נעשה מתוך הכוונה להוכיח שגם מקומות סואנים ומזוהמים כמו כבישים ראשיים, למרות האנונימיות והגנריות שאופפת את משתמשיהם, יכולים לשחק תפקיד חשוב בייצור מזון וביומסה, בעיקר בשל החשיפה הטובה לשמש והרמות הגבוהות של פחמן דו חמצני כתוצאה מזיהום המכוניות.

http://thecloudcollective.org

המערכת שהותקנה כוללת מערכת סגורה של צינורות שקופים באורך 350 מטר, מלאים ב1000 ליטר אצות, שמחוברת לציוד משני כמו פילטרים, משאבות ופאנלים סולאריים.  בעוד האצות משגשגות מקיומם השופע של פחמן דו חמצני ושמש, הן יצמחו בתוך הצינורות וינקו את האויר בטרם יחולצו ויוטמעו במגוון יישומים. לדברי חברי הקבוצה שהגתה את הרעיון, ניתן להשתמש באצות מהמתקן לייצור ביודיזל, אנרגיה ירוקה, תרופות, מוצרים קוסמטים ואפילו מזון ואם להיות כנים – זו רשימה מרשימה למדי!

http://thecloudcollective.org

 

נכון לעכשיו, הביו-ריאקטור הוא רק הוכחה לקונספט שנבנה עבור הפסטיבל בג'נבה, אך הפוטנציאל שהוא אוצר בתוכו מסתכם בהרבה יותר. בעוד תחזיות הOECD מנבאות שבשנת 2050 רוב מקרי המוות יגרמו מזיהום אויר, שמלאי הנפט והפחם יתרוקן בעוד שהצריכה תעלה, יתכן מאוד שהפתרון הקטן הזה יהיה שחקן מרכזי בתוכנית להבראת העולם.

 

http://thecloudcollective.org

השאר תגובה