תיעוד נדיר: צילומי וידאו של חיות שנכחדו בין השנים 1901 ל-2014

9527
הכחדת מינים בקצב של פי 1000

החיים על כדור הארץ מגוונים בצורה מופלאה. המגוון הביולוגי העצום ומלא היופי שהאקולוגיה והאבולוציה רקחו יחדיו, מצטמצם בקצב מעורר דאגה בעקבות פעילותינו ואורח חיינו האנושי. מה הקצב? מדוע, וסרטון המתעד חיות שהיו איתנו כאן עד הכדור על ממש לאחרונה ונכחדו.

ההערכה היא שיש כ8.7 מיליון מינים החיים על פני כדור הארץ וחולקים איתנו את משאביו, להוציא כמובן בקטריות. לצערנו הרב מאוד, הפעילות האנושית שכוללת תהליכים אקולוגיים עקיפים כמו ההתחממות הגלובאלית ופעולות ישירות כמו כריתה מאסיבית של יערות וחורשים טבעיים לגידול מרעה ותבואה להאכלתם, מביאה לקצב הכחדה חסר תקדים, הגבוה ביותר מאז ומעולם, שכרגע עומד על פי 1,000 מקצב ההכחדה הטבעי.

קצב ההכחדה הטבעי עמד בעבר על יחס של 0.1 על כל מיליון מינים בשנה, עד שנת 1990 עלתה הערכה זו ל1 על כל מיליון מינים בשנה, כאשר ההערכה הנוכחית עומדת על 100 הכחדות למיליון מינים בשנה וצופה עליה ל10,000 הכחדות על כל מיליון מינים בשנה.

התמונה המדאיגה הזו בעצם מבשרת על סוף עידן עבור חיות הבר, כאשר החיות המבוייתות משתלטות על שטחי המרעה שלהם ומתרבות בקצב תעשייתי מעורר בהלה.

המשמעות עבורנו? מלבד המשך הידרדרות מצבו האקולוגי של העולם עד לכדי סיכון השרדותנו אנו, כנראה שכבר הילדים והנכדים שלנו יוולדו לעולם שונה מאוד מזה שאנו נולדנו אליו מבחינת הטבע, מזג באויר,החיות שבו ותנאי המחייה.

רוצים לדעת עוד? צפייה וקריאה מומלצת:

לפני המבול: הדוקומנטריה של לאונרדו דיקפריו שתפרק ותלד אתכם מחדש. צפיה חובה!

COWSPIRACY: קונספירציית משקי החי והארגונים הסביבתיים (כתוביות בעברית)

מה מזהם יותר: ארובות מפעלים או ארוחת הערב שלנו?

חקלאות עירונית כתרופה למשבר: 7 סיבות מעולות להתחיל לגדל ירקות בעיר

השאר תגובה