אקטיביזם פאסיבי: כך תעזרו לאקולוגיה העולמית בזמן שאתם גולשים באינטרנט

949
מנוע החיפוש ששותל עצים בשבילך

גם לכם הגלישה באינטרנט גורמת לרגשות אשם על השעות הרבות שאובדות וחומקות אל תהומות העולם הוירטואלי בעוד העולם האמיתי בחוץ זקוק נואשות לעזרתכם? מנוע החיפוש Ecosia מאפשר לכם להועיל, גם בזמנים בהם האצבע הגוללת שלכם היא היחידה שעובדת.

אנחנו רוצים להועיל. בחיינו שאנחנו רוצים! אבל בין שכר דירה לקניות בסופר, בין עבודה לילדים, בין מוסך לחופשה בחו"ל, נשאר מעט מאוד זמן, כסף או אויר להשקיע במטרות שהן גדולות וחשובות כל כך; כמובן שאנחנו רוצים לעזור לדובי הקוטב, לעצור את ההתחממות הגלובאלית ולהפסיק את צמצום המגוון הביולוגי, אבל אחרי יום אחד של מירוץ החיים המודרניים, לרובנו אין כוח אפילו להרים גרב מהרצפה.

למזלנו, קבוצה קטנה של יזמים בעלי חזון מגרמניה זיהו כבר ב2009 פוטנציאל בגלישה באינטרנט, הספורט החדש של המאה ה-21 שמצליח לגנוב מכולנו כ"כ הרבה זמן ותשומת לב, ולהעניק מטובו בחזרה לסביבה.

עוד עץ נשתל: איך זה עובד?

Ecosia הוא מנוע חיפוש, סטייל גוגל ובינג, שהרווחים מהפרסומות שמופיעות בו מושקעים בנטיעת עצים. כל משתמש שמתקין את התוסף החינמי ומתחיל לחפש ולגלוש באינטרנט באמצעותו, בעצם תורם את הרווחים שEcosia עושה מחשיפתו לפרסומות, למטרה הנעלה של נטיעת עצים.

עד היום Ecosia נטעה מעל ל7 מיליון עצים (!) וממשיכה לטעת אותם בקצב מהיר של עץ נוסף כל 5 שניות.
את תזרים ההכנסות והעברתם למטרת נטיעת העצים החברה מספקת באופן שקוף באתר האינטרנט שלה, כך שהמשתמשים במנוע החיפוש ידעו בודאות לאן הולך הכסף שהם מייצרים.

למה דווקא שתילת עצים?

אקלים קריר – עצים סופגים פחמן דו חמצני (CO2), שהוא אחד מהמניעים המשמעותיים ביותר לשינויי האקלים שאנו חווים. יערות גדולים יותר יוצרים עננים, אשר משקפים את אורה של השמש ומסייעים לקרר את כדור הארץ.

מגוון ביולוגי – יערות הם מיקרוקוסמוס עם מגוון ביולוגי עצום הכולל מיליוני מינים שלצערנו נכחדים בקצב גבוהה הרבה יותר מבעבר. שתילת עצים תסייע להפחית את צמצום המגוון ותאפשר המשך מחייה והתפתחות של חיות בר רבות שהיום נמצאות בסכנת הכחדה.

הגנה על האדמה – עצים מגנים על האדמה מסחף והם יוצרים קרקע יצרנית ופורייה, אם נמשיך לכרות עצים, נמצא עצמנו ממש בקרוב חיים בעולם שרובו מדבר.

אויר נקי – עצים יוצרים חמצן לו אנו זקוקים כדי לנשום, ובנוסף סופחים גזים מזהמי אויר ומסננים חלקיקים, כאשר כל זה יחד פשוט משלים את המשוואה. עצים = אויר נקי.

אנשים שמחים – יערות מספקים לנו מזון בריא ועוד שלל מוצרים שיכולים להיאסף באופן בר קיימא. בכל העולם, מחייתם של 1.6 מיליארד איש תלויה ביערות.

ביטחון מים – יערות מטמיעים מחזוריות מים ומונעים הצפות. הם יוצרים מיקרו-אקלים ומעלים את קו המים. למעשה, העצים משמשים מעין 'ספוג' ולכן גם מונעים בצורות.

לסיכום, אם גם לכם הייתה תקווה שיגיע היום בו תוכלו לעזור לעולם, בלי לשנות שום דבר באורח החיים שלכם (טוב נו, חוץ ממנוע החיפוש) אז עכשיו הגיע הזמן! אקטיביזם – פאסיבי שכזה, פרדוקס שכולו טוב והופך את השעות שאתם 'שורפים' למקור לטוב ותרומה לעולם.
הורידו את מנוע החיפוש בחינם, תתחילו לגלוש ותשתלו עצים – כזה פשוט! 

 

אהבתם את הרעיון? רוצים להמשיך להשפיע לטובה? שתפו אותו עם חברים שחולקים אתכם את עולם הערכים והעניין בהצלת הסביבה, כדי שגם הם יתחילו לשתול עצים ברחבי העולם בלי לצאת מהבית. 

 

השאר תגובה