הגנן וענקו: 10 ירקות מפלצתיים ששברו את שיא גינס

6901
ירקות גדולים במיוחד גידול ירקות ענק

מי היה זה שאמר שהגודל לא קובע? בצל ענק, כרוב מפלצתי וגזר גדול מימדים הם תוצאה של חובבי גינון מושבעים שחושקים להחרט בספר גינס, אך גם לעיתים תוצאה של קרקע פוריה במיוחד שדאגה למלאכת הענק בעצמה.

לפני התמונות שיגרמו ללסת שלכם ליפול לרצפה, אשתף אתכם בסיפור אישי; לפני 4-5 שנים אני ובן זוגי עדרנו ותיחמנו גינת ירק חדשה בסמוך לצימר בו גרנו. בעל הבית תמיד סיפר לנו ששנים לפני שהצימר ששכרנו בכלל נבנה, עמדה בשטח חוות סוסים פעילה שדישנה את האדמה והפכה אותה לפוריה ביותר שפגשתי. בגינה שתלנו קישואים, חמניות, פלפלים ועוד מיני ירקות, שגם לאחר שהמשכנו את מסענו ועזבנו את הצימר, המשיכו לגדול למימדי ענק שאפילו זיכו אותם בהופעת אורח בתוכניתו של רפי רשף ובאתרים מרכזיים בישראל.

התוצאה הייתה קישוא במשקל 25 ק"ג שאורכו הגיע ל1.1 מטר וחמניות שהגיעו לגובה 3 מטרים. על אף שבעל הבית בחר לתת את הקרדיט על תופעה המיוחדת לברכה שניתנה מרב שבע שנים לפני כן, המדע וגם הנסיון מלמדים אותנו שכדי לגדל ירקות למימדי ענק (מה שלעיתים הופך אותם לבלתי מתאימים לאכילה) צריך קרקע עשירה במינרלים ומיקרו אורגניזמים, זרעים מושבחים או זנים בעלי פוטנציאל גדילה, שמש והשקייה סדירה. אם כל הפרמטרים הללו מתקיימים, יתכן שגם אצלכם יקרה הפלא שימצה את הפוטנציאל הגנטי של הירק בגינתכם למימדי ענק.


 עשוי לעניין אותך

10 מזונות שאפשר לגדל מחדש משאריות מטבח
שימושי: תכנון גינת ירק ביתית למתחילים
תכנון גינה פרטית בזול? 10 טיפים שיחסכו לכם כסף


 1. הקישוא הגדול בעולם – 65 ק"ג

www.worldrecordacademy.com

קן דייד אחראי לגידולו של הקישוא הגדול בעולם שהגיע למשקל 65 ק"ג (3 ק"ג יותר משיא גינס הקודם) והצריך שני אנשים בכדי להרימו לדוכן בתערוכת הגינון החובבני שנערכה בסומרסטץ.

 

 

 

 

 

 

 

2. נציגות ישראלית; הגמבה הגדולה בעולם – במשקל חצי קילו

www.worldrecordacademy.com

התנאים האופטימלים באזור הערבה, הביאו את גידוליה של חברת 'יופי של ירקות' להוציא את הפנינה הירוקה הזו ששברה את שיא גינס בחודש פברואר 2013 עם משקל מכובד של חצי קילו.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. הבצל הגדול בעולם – שוקל יותר מ-8 ק"ג

/www.worldrecordacademy.com

הבצל הגדול בעולם גודל ע"י הגנן החובב פיטר גלזברוק מאנגליה שבאופן די מפתיע שבר 10 שיאי גינס במהלך שלושים השנים האחרונות.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. הדלעת הגדולה בעולם שוקלת יותר מטון

www.worldrecordacademy.com

רון ולאס מארה"ב הוא האב המאושר לדלעת הראשונה בהיסטוריה שחצתה את רף ה-1000 ק"ג בשנת 2009, הישג אשר זיכה אותו בפרס של 15,500$ והרבה כבוד ביריד העירוני.

 

 

 

 

 

 

 

5. הכרוב הירוק הגדול בעולם שוקל 62 ק"ג

www.worldrecordacademy.com

במהלך שקילת הכרובים ביריד ה-17 שנערך באלסקה, זכה סקוט רון בשיא גינס עם כרוב ששקל מעל ל-62 ק"ג. השיא החדש עקף את הקודם בכ-5 ק"ג נוספים לפי האקדמיה לשיאי גינס.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. המלפפון הארוך בעולם – 119 ס"מ

www.worldrecordacademy.com

את שיא גינס למלפפון הארוך בעולם קבעה קלייר פירס, סבתא ל-12, שמדדה 119 סנטימטרים בקו ישר מתחילת המלפפון לסופו ובכך שברה את השיא הישראלי שנקבע שנה לפני כן על ידי הישראלי יצחק יאזדנפנה.

 

 

 

 

 

 

7. הדלורית הכבדה בעולם שוקלת 674 ק"ג

www.worldrecordacademy.com

ג'ואל ג'ארוויס הקנדי שקל את הדלורית המפלצתית שלו על משקל דיגיטאלי כדי לגדול שהוא שבר את שיא גינס הקודם ביותר מ-150 ק"ג, לדבריו; "זה היה רק עניין של זמן, אני בן 38 ועוסק בזה מגיל 11"

 

 

 

 

 

 

 

8. האבטיח הגדול בעולם שוקל 122 ק"ג

www.hopechamberofcommerce.com

במשקל של 122 ק"ג, האבטיח הזה עשה את דרכו מחוות Hope שבארה"ב לשבירת שיא גינס. המשפחה המטפחת מחזיקה בהיסטוריה מפוארת של אבטיחי ענק כאשר גם בשנת 1979 ובשנת 1985 הם שברו שיאי גינס בגזרת אבטיחי הענק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. הכרובית הגדולה בעולם שוקלת 14 קילו ואורכה 2 מטר

i.dailymail.co.uk

זוכרים את פיטר גלזברוק מסעיף 3 עם הבצל הגדול בעולם? קבלו אותו שוב עם כרובית ענק ששוקלת כמעט 14 קילו ואורכה יותר מ2 מטרים.

 

 

 

 

 

 

 

 

10. הברוקולי הכבד בעולם שוקל 15.8 ק"ג

www.oddee.com

השיא הזה שמור לג'ון אוואנס שגידל ברוקולי מכובד במיוחד במשקל של 15.8 ק"ג אשר זיכה אותו בתואר משיא גינס.

 

 

 

 

 

 

 

 

גם אתם גידלתם ירקות ענק? שילחו לנו תמונות בעמוד הפייסבוק שלנו ונפרסם אותן ואתכם לקהל קוראינו!

 

השאר תגובה