סקירת מוצר: Hydro-House חממה הידרופונית לגידול צמחים גדולים בדליים הולנדים

3275

גידול פירות וירקות גדולי שורשים ונוף במערכות הידרופוניות יכול להיות מאתגר; ההצללה של הצמחים אחד על השני, צמיחת השורשים המאסיבית שסותמת את תעלות ומיכלי הגידול והעדר המקום המספק לגידול שיוצר יער עבות סבוך הם רק חלק מהאתגרים שמערכת הגידול Hydro-house באה לפתור. איך גידול הידרופוני בחממה עם דליים הולנדים תסייע? כל התשובות בסקירה.

בואו ניקח את הדוגמא המובהקת ביותר – עגבניה. לגדל עגבניה זה כיף גדול, השיח הריחני חווה צמיחה הידרופונית חסרת מעצורים שיכולה לשלוח אותו גם לגובה של 2 מטר ולהתפרס כשיח גדול ובריא. מגדלים הידרופונים רבים ששותלים סטארטר עגבניה תמים למראה במערכת הNFT שלהם, מגלים לאחר לא הרבה זמן שהשיח הזה לא רק גדל למימדים עצומים שמצלילים על הקומות האחרות במערכת האנכית שלהם, אלא ששורשיו מילאו את תעלות הגידול כל כך עד שעצרו את זרימת המים וגרמו לנזילות מפתחי השתילה. לא נעים, אבל מוכר וידוע.

מערכת הדליים ההולנדים Hydro-House באה לפתור את הבעייתיות הזו ולהעניק פתרון גידול אולטימטיבי לצמחים בעלי צורך בהרבה מקום – גם לנוף וגם לשורשים.

ממה מורכבת מערכת החממה ההידרופונית Hydro-House?

חממה ביתית מקצועית צמודת קיר

מטרת החממה לאפשר למגדל למשוך את עונות השנה ולהמשיך לגדל את העגבניות גם אל תוך החורף ובמקביל לספק הגנה מפני מזג אויר קיצוני, רוחות, ברד וכו'. הקמת החממה מצריכה מברג/ה ורצוי להעזר באדם נוסף. כמובן שהיא מגיעה עם הוראות מפורטות.

מימדי החממה: 1.70X2X0.45 מ'
היא בעלת דופן קדמית הנפתחת באמצעות רוכסן ומתגלגלת מעלה. את הדלת ניתן להשאיר פתוחה באמצעות סקוצ'ים מובנים.

בתוך החממה תמצאו לולאות שמטרתן קשירת הדלייה שתסייע לצמחים לקבל יציבות ולצמוח כלפי מעלה מבלי לקרוס תחת משקלם.

עם דליים הולנדים לגידול צמחים גדולים

מערכת דליים הולנדים (באטו באקט)

רבות הוסבר ודובר על הדליים ההולנדים – החל מיתרון ההשקייה האיטית, דרך מצע הגידול האולטימטיבי שמספק ספיחה טובה, איוורור מצויין וניקוז מיטבי (בשילוב של קוקוס, פרלייט והידרוטון) ועד למקום הרב שיש לשורשי הצמחים הגדלים בדליים הללו.

בדלי הולנדי, שנפחו 11 ליטר, יש מגרעת הכוללת ברכיות ניקוז. המגרעת הזו מאפשרת צבירה של נוזלים בתחתית המיכל וניקוז שלהם כאשר הם עולים מעל לגובה של כ-2-3 ס"מ. הדבר מהווה יתרון וביטחון לעיתות של הפסקות חשמל ומאפשר ניקוז מבוקר של ההשקייה מהמערכת החוצה.

במערכת הזו ישנם 4 דליים שיושבים על ספסל בגובה 40 ס"מ. הדליים מונחים על צינור ניקוז שאוסף את שאריות ההשקייה ומוביל אותם למאגר שיושב מתחת לספסל. מאגר המים מאובזר במשאבת מים שמזרימה את מי ההשקייה לטפטפות ובמצוף פיצוי שניתן לחבר ישירות לברז על מנת שיתמלא באופן אוטומטי בכל פעם שמפלס המים יורד.

התחזוקה ההידרופונית, כמו בכל מערכת הידרופונית אחרת, מתבצעת ממאגר המים.

דליים הולנדים - מערכת הידרופונית

כחלק מהמערכת מגיעות גם מדבקות צהובות למשיכת מזיקים וחוטי ברזל ליצירת לולאות להדלייה על גבי הצמחים.

מצע הגידול בדליים ההולנדים צריך להתווסף באופן הבא: בתחתית המיכל, עד סוף המגרעת יש למלא בהידרוטון. מההידרוטון ועד למעלה יש לערבב קוקוס, פרלייט והידרוטון שווה בשווה. מומלץ לשים שכבה נוספת של הידרוטון על גבי מצע הגידול לצמצם אידוי ולמנוע מושבות מזיקים.

חודש משתילה

תינוקת עם עגבניות הידרופוניותמערכת הידרופונית דליים הולנדים

יתרונות הגידול בHydro House

  • המון מקום לשורשים
  • המון מקום לנוף
  • אפשרות להדלייה
  • משיכת עונות השנה
  • הגנה מפני נזקי החורף
  • תופסת מעט מאוד מקום
  • ניתן למקם במרפסת / גינה / גג
  • ניתנת להרכבה עצמית
  • ללא הצללה על צמחים שכנים
  • ניתן לגדל ירקות ושיחים גדולים במיוחד

השאר תגובה