אנחנו אוהבים את הילדים שלנו, אנו עובדים יומם ולילה כדי להעניק להם קורת גג, מזון, בגדים, צעצועים, גאדג'טים וכל מה שילד מודרני חושב שהוא צריך. אבל אם נצא לרגע מהבועה שהמודרניזציה הנחילה בחשיבה שלנו, אם נגדיל ונסתכל על ההרס הבלתי הפיך שאנו גורמים לעולם אליו הילדים נולדים וגדלים – אולי אז נבין, שהמתנה הכי גדולה והכלי הכי חשוב שנוכל לתת להם, הם הההבנה והאמצעים לתקן את הנזקים שאנו עשינו.

משפט אינדיאני עתיק אומר – "לא קיבלנו את העולם במתנה מהורינו אלא בהשאלה מילדינו", בכתבה זו אנו מקווים לעורר השראה בכם – ההורים, המורים, היועצים, מקבלי ההחלטות והאזרחים, כדי שמשפט זה יהפוך למציאות חיה וילדינו יקבלו אם לא עולם מתוקן – אז את הכלים לתקנו.

בשנת 2012 פרסם ה-OECD דו"ח תשקיף סביבתי לשנת 2050 במקרה של אי פעולה, אשר נועד לחזות את התנאים האקולוגיים שיתקיימו בכדור הארץ בעוד 35 שנה במידה ולא נקדים תרופה למכה.

מס' עובדות מדו"ח ה-OECD

1. עד 2050 העולם יגיע ל-9 מליארד בני אדם שיצרכו כ-85% יותר אנרגיה, מים ומשאבי טבע.
2. בשל שינויי האקלים, התנוונות ואובדן קרקע, מחסור במים ועלייה במחירי האנרגיה ירד כושר גידול המזון בכ-20% בעוד יהיה עלינו לגדל כ-70% יותר על מנת לשרוד.
3. מחירי המזון יעלו בכ-30%-50%.
4. פליטת גזי החממה תעלה בכ-55%.
5. הטמפרטורה העולמית הממוצעת תעלה בכ-3-6 מעלות צלזיוס.
6. ביותר מחצי ממדינות העולם תהא מצוקת מים חמורה.
7. זנים ומינים יבשתיים וימיים רבים יכחדו בשל ייבוש מקורות והשתלטות על שטחים טבעים לצרכי מגורים ותעשייה.
8. שטחם של יערות בראשיתיים יצטמק ביותר מ-15%
9. זיהום האויר יביא לכ-36 מליון מקרי מוות עולמיים בשנה!

וזה לא נגמר כאן.. לרשימה הזו סעיפים נוספים ומשמעויות רבות הנוגעות לעתידם של ילדינו, הם ישלמו על אורח החיים הבזבזני וחסר האחריות בו אנו חיים כיום.
לכן אנו מאמינים שחובתנו המוסרית והמינימום האפשרי שבידינו לעשות על מנת להתחיל לתקן את העוולה ההיסטורית הזו, היא להעניק להם את הכלים לגדול להיות אנשים בוגרים שיוכלו להתמודד עם שעוללו אבותיהם לכדור אליו הם אמורים להביא את ילדיהם.

איך ההידרופוניקה יכולה לשחק תפקיד מרכזי בהצלת העולם מהתחזיות

ובכן, המשאבים הבסיסיים ביותר אותם צריך אדם כדי לחיות הם אויר נקי, מזון בריא ומים. שיטות גידול חדשניות כמו ההידרופוניקה, אם ייושמו מהר מספיק ובקנה מידה רחב מספיק יוכלו להסיט את ילדינו מהנתיב אותו חוזים המומחים עבורם ותאמינו או לא – הם יוכלו להציל את העולם!

1. הידרופוניקה מכניסה את החקלאות למרכזי הערים ומאפשרת להקים חוות לגידול מזון על גגות, בבניינים, במרפסות, בקהילות וכו'. עובדה זו מסייעת בפתרון מצוקת המזון הצפויה.
2. גידול צמחים הצורכים פחמן בתוך העיר ינקה את זיהום האויר ההולך וגובר. עובדה זו מסייעת בפתרון בעיית זיהום האויר הצפויה.
3. הידרופוניקה חוסכת בכ-85% מהמים לעומת חקלאות קונבנציונאלית – הרבה יותר מים מתוקים ונקיים לשתייה וכמובן סיוע משמעותי בפתרון מצוקת המים הצפויה.
4. אין צורך באדמה = אין צורך בשטחים חקלאיים, אפשר לתת לאדמה לנוח, אפשר לחסוך במשאבים ולפתור את בעיית הרס יערות הבראשית והכחדת זנים ביולוגים של חיות בשל השמשת קרקעות לחקלאות.
5. מגדלים בתוך העיר ונמנעים מהצורך להסיע את המזון במשאיות מזהמות הצורכות דלק ומעלות את מחירי המזון. עובדה זו לבדה מסייעת בצמצום צריכת הדלק, במניעת זיהום אויר, בתחזית העלאת המחירים ובצורך האנושי למזון טרי ובריא.
6. מקסימום יעילות – ניתן לגדל עד פי 10 יותר צמחים במטר מרובע לעומת גידולי אדמה! יותר צמחים בפחות מקום.
7. ללא מחלות מהאדמה, ללא ריסוסים והדברות כימיות – מזון טרי, בריא וזמין.
8. ובפאן הקהילתי והכלכלי – גידול מקומי גורם לתעסוקה מקומית ושם קץ לגלובליזציה הבזבזנית. המשאבים והתוצרת מגיעים מהבית ונשארים בבית.

ומה הילדים חושבים?

הסרטון הבא מציג הרצאת טד מתורגמת לעברית בה תוכלו לראות כיצד תפקיד 'מצילי העולם' שאנו מכוונים לילדינו, הולם ותואם את יכולתם וחזונם האישי.
צפו – וקבלו השראה.

אז מה אפשר לעשות בעניין?

אנו בNATURE TECH פועלים ומתקשרים רבות עם בתי ספר ברחבי ישראל, מצמצמים את עלויות המערכות למינימום האפשרי ומעבירים שיעורים והרצאות בנושא, אך זה לא מספיק ואין שום בית ספר בישראל כמו זה שראיתם בסרטון שיכול להוות מרכז לימוד והוראה לפתרון הטכנולוגי אותו ילדינו צריכים כ"כ בעתידם המאתגר. אנו מאמינים שמודעות היא הצעד הראשון בדרך להגשמה, תעבירו את הפוסט הזה הלאה, תשתפו את חבריכם, שלחו למנהלי בתי הספר של ילדיכם, אנו מקדמים בברכה חלוצים אשר מטרתם להגשים מטרות מעין אלו, כך שאם רעיון חלוצי בר הגשמה עלה בראשכם, מוזמנים לפנות אלינו בכדי לבחון את התכנותו.

בנוסף, אנו מאמינים שיש להכניס לתכניות הלימוד בבתי הספר כנושא חובה לימודי שיטות גידול מזון בסביבה אורבנית, אשר יעניק לילדנו את הידע והכלים להכיר את דרכו של הטבע ולמקסם את העצמאות הקיומית שלהם על ידי גידול חלק ממזונם בעצמם.

נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות

 

2 Responses

  1. ביהס לחינוך סביבתי בשדה בוקר הוא הכתובת ליישום חממה כזאת .
    אעביר את הלינק לסמדר – מנהלת ביה״ס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *