מחקר: נשים המוקפות בצמחים יותר חברתיות, פחות מדוכאות וחיות יותר זמן

6268
אישה משקה צמחים בביתה

מה אם היינו אומרים לכם שנשים שחיות בקרבת צמחים מדוכאות פחות, מתעמלות יותר, בעלות חיי חברה פעילים יותר ובאופן כללי חיות יותר זמן? (1,2) לא מאמינים? לשמחתנו יש מחקר ארוך ומבוסס שהוכיח בדיוק את זה! נשים, זה הזמן לפשוט על המשתלה הקרובה לביתכן. פרטים בכתבה.

מחקר המגיע ישירות מבי"ס צ'אד לבריאות הציבור של הרווארד בשילוב עם בית החולים לנשים בירגהם, ניתח את תוצאותיו של מחקר שנמשך 8 שנים שבחן ספציפית את הקשר הפוטנציאלי הישיר שבין שהות במקום רווי צמחייה לתוחלת חיים ארוכה מהממוצע (1,3). על פי המחקר, "נשים מארה"ב אשר חיות בבתים המקיפים אותן ביותר צמחייה, הראו תמותה נמוכה משמעותית לעומת נשים שחיו באזורים נטולי צמחייה" (3). למעשה, נשים שחיו באזורים עשירים בצמחייה ובבתים מלאים בצמחייה נמצאו כבעלות בריאות נפשית טובה ויציבה יותר ואחוזי תמותה של 12% (נמוך יותר מאלו החיות בבתים או אזורים ללא צמחייה) (1).

הקשר שנמצא בין אחוזי התמותה לבין מספר הצמחים מתבסס על מספר מרכיבים שונים מבוססי מחקר (1). אלו המקיפים עצמם בצמחים הראו בבירור רמת דיכאון נמוכה הרבה יותר (1). בנוסף, בעלות צמחים או נשים שחיות בקרבתם "הגבירו את ההזדמנויות לקשרים חברתיים, העלו את רמת הפעילות הגופנית והורידו את החשיפה לזיהום אויר" (1). מספיק שרק אלמנט אחד יתקיים כדי שיהיה שווה לגדל צמחים או לחיות בקרבתם, אך כל האלמנטים ביחד מהווים הזדמנות של ממש עבור כל אחת מאיתנו לשפר לא רק את איכות החיים אלא גם את אורח ואורך חיה!

הדבר הטוב ביותר במחקר הזה הוא עובדת היותו מבוסס על מספר רב כל כך של נשים החיות בארה"ב, ליתר דיוק, השתתפו בו 108,630 נשים למשך תקופה של 8 שנים משנת 2000 עד 2008. (1) אחד החוקרים, פיטר ג'יימס אמר: "הופתענו לראות קשר כה חזק בין חשיפה ומחייה בקרבת ירוקים ואחוזי תמותה נמוכים. היינו אפילו מופתעים יותר לגלות עדויות לכך שחלק גדול מהיתרון שבחשיפה לצמחייה הוא בריאות נפשית טובה הרבה יותר" (3).

איך מכניסים את הירוק הביתה כשגרים בעיר?

אז בעוד חלקנו גרים במושבים, בקיבוצים ובאזורים שבורכו על ידי הטבע בכמויות אדירות של צמחייה ירוקה, רובנו גרים בערים, שלרוב הן עניות בכל הקשור לטבע, לירוק ולצומח. למזלנו, על אף שאנו מוגבלים ביכולתנו להשפיע על הצמחייה מחוץ לבית, לכולנו החופש והיכולת להכניס את הטבע אלינו הביתה – וכל המרבה, הרי זה משובח.

כך למשל, מי שלא יכול לגדל לעצמו מזון בבית (וחוץ מבריאות גוף ונפש גם להנות מתוצרת טרייה ואורגנית על הדרך) בשל מחסור בתאורה, יכול לגדל צמחי בית מטהרי אויר שחוץ ממצב רוח טוב ושיפור אורח ואורך החיים גם יציעו את האויר הנקי לו אנו זקוקים כל כך. ואילו אלו שאכן יש להם מרפסת או מספיק אור בבית כדי לגדל מזון, תמיד יכולים להעזר במדריכים שלנו בכדי לגדל בעצמם את הסלט הכי טעים ובריא שאכלו תוך כדי שהם כנראה יהפכו להיות חלק מסטטיסטיקה מעודדת במיוחד שמוסיפה עוד כמה שנים טובות לחיים.

אז כן, חוץ מלרפא את העולם מתחלואיו, הטבע מציע לנו גם ריפוי אנושי של הגוף והנפש, ואולי לא ניתן באמת להפריד בין השניים וככל שנקפיד לרפא את עצמנו, כך גם העולם יבריא יחד איתנו. מנטרה אינדיאנית עתיקה אומרת 'Gaia, as you are healed I'm awaken, as I'm awaken – you are heald." לנו רק נותר להוסיף 'אמן'.

מקור | מקור 1 | מקור 2 | מקור 3

השאר תגובה