עשו זאת בעצמכם | גינה יפהפייה על גדם עץ ב-5 שלבים פשוטים

7864
מדריך עשו זאת בעצמכם גינה על גזע עץ

כשראיתי את הפוסט הזה ידעתי שאני חייבת להביא אותו לחובבי הגינון בישראל, הרעיון כל כך מקסים והתוצאה מדהימה! תהנו.

לגדמי עצים ישנים לוקח כעשור להתחיל להרקב, בינתיים – האנדרטה למה שהיה פעם עץ גדול ומרשים מכווצת לנו את הבטן. כמובן שאתם יכולים לשלם בכדי שיעקרו אותו מגינתכם או שאתם יכולים לעשות מהלימונים לימונדה ולהפוך אותו לגולת כותרת יפהפייה בגינתכם.
לקריאת המדריך באנגלית בLowes

שלב 1 | צרו סל בהיקף הגדם

גינה על גדם עץ

צרו סל בהיקף הגלד, ניתן להשתמש בסל מתכת שכבר יש לכם או ליצור אחד מגדר מתכת מגולוונת לגינה. חיתכו אותה לגודל המתאים וחברו את הקצוות בעזרת חוטי מתכת ואזיקונים, עד ליצירת עיגול בהיקף הגלד. חיתכו גם את חלקו התחתון של הסל וחברו את הדפנות.

שלב 2 | דחסו כבול בצידי הסל

דחסו כבול בדפנות הסל

רככו כבול (טחב עלים) בתוך מיכל על ידי טבילתו במים למשך חצי דקה. לאחר מכן מלאו את היקף הסל בכבול על ידי דחיסתו מסביב לחוטי המתכת.

שלב 3 | מלאו את סל באדמה

מלאו את הסל באדמה

בשלב זה אנו ממלאים את המיכל שיצרנו לשתילת הצמחים באדמה. מומלץ לרכוש אדמה אוורירית דיו, בעלת יכולת ספיחת נוזלים טובה ועשירה במזון.

שלב 4 | הרטיבו את המצע

הרטיבו את הטחב על גדם העץ

הרטיבו את מצע תערובת הגידול ששמתם בסל על מנת למלא כיסי אויר באדמה. לאחר שהאדמה שקעה מעט הוסיפו אדמה נוספת עד שתגיע לגובה העליון של הסל.

שלב 5 | שיתלו את הצמחים האהובים עליכם

גינת פרחים על גדם עץ

הנה הגיע השלב המהנה ביותר בכל התהליך – השתילה! לפני שאתם יוצאים למסע קניות במשתלה חישבו קודם כיצד הייתם רוצים לתכנן את השתילה כך שתכסה היטב את חלקו העליון של הגדם, כך שלכל הצמחים יהיה מספיק מקום ומספיק אור. תחשבו האם אתם רוצים גינת תבלינים, ירק או פרחים. כמובן שניתן להתייעץ במשתלה ולקבל מהצוות המקצועי המלצות, כמו כן אתם מוזמנים להתייעץ בתגובות ובפורום שלנו.

יישמתם את המדריך הזה בגינתכם? צלמו והעלו את התמונות לאיזור תמונות גולשים! בהצלחה.

השאר תגובה