חווה הידרופונית מגדלת 10,000 ראשי חסות ביום במפעל סוני

2609
החווה ההידרופונית הגדולה בעולם משתמשת בנורות לד וחוסכת אנרגיה, מים ומקום

בעוד ששינויי מזג האויר מציבים אתגרים לחקלאים המסורתיים המגדלים את תוצרתם בחוץ, שיטות כמו ההידופוניקה תפסו יתרון מהיר ופופולאריות גוברת הודות לחסכון במקום, מים ואנרגיה. חוות החסות הענקית הזו – היא הגדולה מסוגה בעולם כיום ומייצרת מדי יום 10,000 ראשי חסה בפחות מקום ממגרש כדורגל וכנראה שהיא מסמלת את תחילת השינוי בדרך בה אנו מגדלים את הירוקים שלנו.

שטח החווה היה בעבר מפעל של חברת סוני וייצר מוליכים חשמליים, עד שמומחה הצמחים, שיגרהאו שימאמורה, החליט להמיר אותו לחוות הגידול המקורה הגדולה בעולם שמוארת ע"י מנורות גידול מסוג לד (LED) שיוצרו על ידי ג'נרל אלקטריק ועוצבו להפיק את אורכי הגל האופטימילים לצרכי הצמחים. בעזרת תאורת הגידול, יכול שימאמורה להאיץ את קצב הגידול בעד 250% – "מה שאנו צריכים לעשות זה לא רק לסדר עוד ימים ולילות" הוא אמר בהודעה לעיתונות "אנו רוצים להשיג את השילוב הטוב ביותר של פוטוסינתזה במהלך היום ונשימה בלילה ע"י שליטה בתאורה ובסביבה".

לשם כך הותקנו בחווה 17,500 מנורות לד (LED) שמפוזרות ב18 שטחי גידול, כל אחת מאירה מגובה 16 שלבים, יחד עם טמפרטורה מותאמת ורמות לחות אופטימליות בתוך חדרי הגידול, המערכות האלה כבר מראות יתרון משמעותי על גבי חוות גידול חיצוניות כבר מתחילת 2014 כאשר החלה תקופת ההרצה.

זריקת תוצרת פגומה צומצמה מ-50 אחוז בכל קטיף ל-10 אחוז בלבד, התפוקה למטר מרובע גדלה פי 100 והשימוש במים ירד לאחוז אחד בלבד לעומת צריכת המים של חווה מסורתית.

חברת החווה של שימאמורה, מיראי, עובדת כרגע על הקמת 'מפעלי חסות' נוספים יחד עם ג'נרל אלקטריק בהונג קונג ובמזרח רוסיה. האם שיטת הגידול הזו תמשיך לצבור תאוצה? כפי שזה נראה כרגע.. יהיה זה עוול עם לא.

 

השאר תגובה