חקלאות עירונית גם בMicrosoft: גידולים הידרופונים מספקים אלפי ירקות טריים לסועדים בבנייני החברה

642
חקלאות עירונית מתקדמת במייקרוסופט
מייקרוסופט מגדלת מזון ללקוחותיה ועובדיה במערכות הידרופוניות מתקדמות

מייקרוסופט עוברת מהפכה, ולא מהסוג שהייתם מתארים לעצמכם;

בשנה האחרונה יצרה חברת הענק שיתופי פעולה עם חקלאים מקומיים בהם רכשה תוצרת פגומה שלא ניתן לשווק בסופרמארקטים (כ-40% מהיבול) והשתמשה בה להכנת מרקים ותבשילים עבור עובדיה ולקוחותיה ברחבי ארצות הברית.

היוזמה החברתית הירוקה שמנעה ביזבוז אדיר של ירקות רק משום היותם לא 'בצורה הנכונה' הייתה רק ההתחלה מבחינת החברה, שיותר מאוחר אף נתנה שם וחזון לתוכנית ולרצון שלה להוביל את האידאל הערכי החדש שמקדם עצמאות תזונתית באמצעות חקלאות עירונית.

השם הוא 'מהפכת הרכיבים' (Ingredient Revolution) והחזון הוא ללמוד מהיכן המזון שלנו מגיע, איך הוא גדל ומה הוא מכיל, תוך מתן דגש על יעילות טכנולוגית כיאה לחברת תוכנה, מחשבים ואלקטרוניקה אייקונית כמו מייקרוסופט.

גידול הידרופוני במייקרוסופט
חקלאות עירונית במייקרופוסט בגידולים הידרופונים

מהפכת הרכיבים: מהמערכת ההידרופונית לצלחת

השיקולים בחברת מייקרוסופט לבחירת מערכות הגידול המתאימות למשימה הושפעו בעיקר מהפרמטרים הבאים:

  1. תפוקה למטר מרובע
  2. צרכי תחזוקה שוטפת
  3. חסכון במים

שלושת השיקולים הנ"ל הובילו את ג'סיקה שילק, מנהלת החקלאות העירונית במייקרוסופט, ואת מארק פרימן מנהל שירותי ההסעדה במייקרוסופט, לבחור במספר מערכות גידול מתקדמות לביצוע המשימה.

המערכות שנבחרו לגידול ירקות הן  Tower Garden ו AirPonic ההידרופוניות ופירמידה איירופונית, מכיוון שעמדו בהצלחה בשלושת תנאי הסף של החברה: שלושתן חוסכות בכ-90% מהמים, נוחות לתפעול, הזזה ותחזוקה ומפיקות את מירב הצמחים למטר מרובע, כ-24 צמחים במערכת הTower Garden, כ-56 צמחים במערכת AirPonic וכמעט מאה צמחים לפירמידה.

משלב הפיילוט שכלל 5 מערכות גידול בבניין מייקרוסופט אחד, התפשטה החקלאות העירונית בחברה ל-15 בניינים שמגדלים כל אחד אלפי ראשי חסה במערכות הידרופוניות, ונבטים במערכות אדמה שמאכילים מדי יום את עובדי החברה, סועדי בתי הקפה, מבקרי השווקים, יושבי הפאבים וכו'.

גידול מזון חקלאות עירונית מערכת הידרופונית מיקרוסוםט
"אני חושבת שעבור מסעדות, מערכות הידרופוניות ואיירופוניות הן הדבר המושלם" ג'סיקה שילק ומארק פרימן.

ג'סיקה ומארק מעידים כי תגובת הקהל הראשונית למהלך הייתה של השתאות ופליאה " מכיוון שהמערכות ההידרופוניות נמצאות באולם הקפיטריה, אשר ניתן לצפות בו גם מבחוץ, הן משווקות ומוכרות את האוכל בעצמן" מספר מארק " זה מצחיק, כשרק התקנו את המגדלים ההידרופונים, אנשים היו מגיעים כדי להצטלם לידם ולעשות סלפי עם הצמחים. זה כל כך שונה ממה שהם רגילים לראות, אז זרמנו עם זה"

"אנשים אוהבים לראות את הצמחים, והם מבינים שהצמחים הספציפיים הללו צרכו הרבה פחות מים והפחיתו לגמרי את התחבורה הנדרשת להעברתם למטבחים ולצלחות, תוך כדי מתן אויר נקי והכנסת חיים למקום. מעבר לזה, כאן במייקרוסופט, הלקוחות שלנו מוצאים את הטכנולוגיה עצמה מעניינת במיוחד"

מערכת הידרופונית מייקרופוסט

מטרתה של מייקרוסופט בכל הנוגע למזון והסעדה היא לוודא שהירקות הנצרכים הם באיכות הכי גבוהה, מגיעים ממקור בר קיימא, חסכוני במים ושמשאיר מינימום פחמן דו חמצני בתהליך. מכיוון שהדרישה לירקות טריים גבוהה יותר מהאספקה, מייקרוסופט מתכוונת להמשיך ולהרחיב את מערכי הגידול המתקדמים בחברה ואף להמשיך ולהתפרס עם פרוייקטים נוספים של חקלאות עירונית.

חקלאות מתקדמת במייקרוסופט
AirPonic – ניתן להשיג את מערכות הגידול גם בישראל. (לחצו על התמונה לפרטים)

השאר תגובה