Home הידרופוניקה סקירת מוצר: Foody – מערכות הידרופוניות מעוצבות קלות להרכבה ותפעול – עכשיו בישראל!

סקירת מוצר: Foody – מערכות הידרופוניות מעוצבות קלות להרכבה ותפעול – עכשיו בישראל!

2
סקירת מוצר: Foody – מערכות הידרופוניות מעוצבות קלות להרכבה ותפעול – עכשיו בישראל!

הן נמכרות באלפים ברחבי כל העולם • מגדלות את ארוחות הצהריים של עובדי מייקרוסופט ב18 בניינים בארה"ב • העיצוב היפהפה שלהן מוגן בפטנט בינלאומי • הפלסטיק ממנו הן עשויות קיבל תקני מזון מחמירים מהFDA • רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

גידול הידרו במבנים סגוריםאנו מאמינים שלגדל בעצמך את המזון יהפוך במהרה מתחביב נחמד ולגיטימי להכרח מחוייב המציאות. הריסוסים המוגזמים על הירקות והפירות שלנו, גילם המופלג שמרוקן מהם את הערכים התזונתיים שבהם, חוסר היעילות האקולוגית בהם הם גדלים ועוד סיבות רבות נוספות, מעבירים את האחריות על ההזנה העצמית שלנו מתאגידי הענק והחקלאות המסחרית אל ידיו של האדם הפרטי שיכול לקחת שליטה כמעט מלאה על המקור ממנו הוא צורך את מזונו ולהעביר אותו בקלות יתרה אל המרפסת, הגינה, הגג או אפילו לתוך הבית שלו. לשמחתנו הגענו לתקופה בה ההידרופוניקה מאפשרת בדיוק את זה.

הקוראים הקבועים של המגזין יודעים – כאן גרים בכיף פריקים של הידרופוניקה! כבר שנים רבות שאנו מפרסמים לרווחת הכלל מדריכים לבניית מערכות, לדישון, לתחזוקה ובכלל להבנה של העולם המופלא הזה שנקרא הידרופוניקה וחקלאות עירונית, אך מעבר לכל גישת ה'עשה זאת בעצמך' שלוקחת לא מעט זמן, למידה וכן.. גם כסף, ישנה גולת כותרת יפהפייה ויוקרתית שאנחנו מטפחים ואוהבים במיוחד ומתאימה למי שמעוניין לגדל הידרופוני בצורה מקצועית ואסתטית מהרגע הראשון בלי הכאב ראש מסביב.  להזמין (גם בלי לצאת מהבית), לקבל (עד 5 ימים), להרכיב (כ-15 דקות) ולגדל (כל הזמן!).

Foody – מערכת הידרופונית אנכית מעוצבת ומקצועית

אז למה אנחנו אוהבים אותה כל כך ומה גרם לנו להאמין בה עד כדי ייבוא בלעדי שלה לישראל? כל הסיבות לפניכם:

  1. יש לה אבא ואמא והיא תלמידה מצטיינת עם תעודות!

מערכת פודי היא מוצר מוגמר שעבדו עליו בקפידה מעל ל-5 שנים. תהליך הפיתוח של המוצר כלל פרוטוטייפים רבים, חוות ניסיוניות, בדיקות מעבדה, אינספור תבניות וחשיבה מעמיקה מאוד על כל פרט ופרט שמרכיב אותה על ידי אנשי מקצוע מיומנים. פיתוחה וייצורה נעשה בדרום קוריאה הפדנטית על ידי חברה טכנולוגית המתמחה בחקלאות מתקדמת ולאחר שהזמנו את הדוגמיות הראשונות שבחנו בעצמנו כאן בארץ הבנו – שהנה המערכת שישראל חיכתה לה.

כיום מערכת Foody מתוצרת Airponic נמכרת במעל ל-10 מדינות ברחבי העולם שכוללות את ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד, אנגליה, סינגפור, סין, אוסטריה ועוד, והיא עושה חיל בתערוכות ותחרויות בינלאומיות.

צפו בסרטון התדמית מארה"ב

2. היא פשוט יפהפייה

הפאן האסתטי היה עבורנו חשוב מאוד, משום שלא רצינו רק מערכת הידרופונית שתגדל כמו שצריך, אלא שתשמש גם כרהיט גן יוקרתי או תוספת יפהפייה שכל אחד יתגאה להחזיק בביתו. לעומת מערכות גידול אחרות מערכת פודי המעוצבת בעלת הפטנט הבינלאומי בהחלט ענתה על הציפיות שלנו ומוסיפה אלגנטיות, יופי ואסתטיקה לכל חלל, גג, מרפסת או גינה.

3. קודם כל בריאות: בטוחה לחלוטין לגידול מזון

חלק חשוב ומשמעותי מאוד באג'נדה ההידרופונית שאנו מייצגים הוא בטחון המזון והבריאות שלנו – לגדל בעצמנו ירקות ללא ריסוסים כימיים ומסרטנים נגד מזיקים או עשבים שוטים זה כוח ויתרון עצום והוא נכון לגבי כל המערכות ההידרופוניות, אך זה לא נגמר שם.
במיוחד בישראל בעלת השמש הקופחת ישנה חשיבות לפלסטיק בו גדלים הצמחים, שכן עם הזמן, המלחים שבמים והטמפרטורות הגבוהות, ישנה סכנה שפלסטיק לא תקני יתפרק לאיטו ויפלוט רעלים אל המים מהם ניזונים הצמחים וכך אנו נצרוך את אותם רעלים.

מערכת פודי מאפשרת לנו לישון בראש שקט שלא רק שאיננו מרססים את הצמחים בכימיקאלים, הם גם גדלים בפלסטיק עמיד במיוחד, ייעודי לגידול מזון, שנבחן במעבדות הFDA האמריקאיות בטמפטורות גבוהות במיוחד וקיבל תקני מזון מחמירים. בנוסף, הפלסטיק אינו מכיל BPA, הוא חסין UV למניעת ירוקת ומצופה אנטי אוקסידנטים להארכת חייו.
איכות, כבר אמרנו?

4. ללא ידע מוקדם: פשוטה מאוד להרכבה ולתפעול

ילדה עם מערכת הידרופונית פודי

אחת התכונות האהובות עלינו במערכת פודי ההידרופונית היא היותה מודולרית ופשוטה מאוד להרכבה ולתפעול, כמה פשוטה? יקח לכם גג 10 דקות להרכיב אותה ולא תזדקקו לשום כלי עבודה. כל חלקיה מהונדסים באופן מושלם על מנת להרכיב מערכת יציבה, עמידה ויעילה במינימום זמן ומאמץ. לא נדרש כוח פיזי, ידע מוקדם או יותר מזוג ידיים אחד.

לאחר ההרכבה המהירה, אתם תמלאו מים במאגר, תוסיפו דשן, תאזנו חומציות ו.. זהו! את פעולות התחזוקה הפשוטות תבצעו פעם בשבוע וזה יקח לכם בין 5 ל-15 דקות. כמובן שיחד עם המערכת תקבלו מדריכים שיתנו לכם את כל המידע הנחוץ ואם לא הבנתם משהו.. יהיה לכם גם את הטלפון והמייל האישי שלנו.

5. גם אצלך בבית: מצריכה מעט מאוד מקום ומגדלת הרבה מאוד צמחים

גידול הידרו בבית במערכת פודי FOODY45 ס"מ, זה קוטר מאגר המים של המערכת וזה המקום שהיא תתפוס לכם בבית, במרפסת, בגינה או על הגג. כמה צמחים אפשר לגדל ב45 ס"מ? ובכן, מסתבר שהמון! בין 32 ל-56 ליתר דיוק. איך עושים את זה? על ידי גידול אנכי ב360 מעלות. הנתונים הללו פותחים את אפשרות הגידול הפרקטי – יצרני בפני כולם. גם אם יש לך רק מרפסת קטנטנה, פטיו צנוע, כניסה צרה או גינה רחבת ידיים – הפודי תתאים שם ותנצל את המרחב באופן אופטימלי וביעילות מקסימאלית.

אנו יודעים שמקום במדינתנו הקטנטונת הוא אולי אחד המשאבים היקרים ביותר והחיסכון המשמעותי בו הוא יתרון שנתן לנו עוד סיבה להביא את המערכות הנהדרות האלה לישראל.

6. סיבות נוספות לבחור בה כאהבה ההידרופונית שלכם

אנחנו לא מעוניינים להמשיך 'לחפור' לכם, אבל אם ננסה לסכם ולרכז את שאר היתרונות שלה נאמר רק ש: היא מסתובבת על צירה 360 מעלות ומאפשרת חשיפה שווה לשמש לכל הצמחים, היא חסכונית מאוד במים ומנצלת רק כ-15% לעומת גידול באדמה, היא אוטומטית ברובה ומשקה בעצמה את הצמחים (רוצים להפוך אותה לאוטומטית לגמרי? גם לזה יש לנו פתרון!), היא מאפשרת לגדל מגוון רחב של צמחים החל מתבלינים, דרך ירוקים, ירקות, צמחי מרפא, פרחים, צמחי נוי ועוד, קצב הגדילה בה מהיר מאוד, החשיפה למזיקים נמוכה הרבה יותר ובשורה התחתונה.. היא הופכת אתכם ברגע אחד לחקלאים המודרנים הטכנולוגים שאנו גאים וכל כך רוצים שתהיו!

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

אז מה ההבדל בין המערכות?

  1. שיטת הגידול

מערכת פודי מגיעה בשתי וריאציות שמדגימות שתי שיטות גידול הידרופוניות שונות, האחת – הצפה וריקון והשניה טפטוף. ההבדל העיקרי בין השתיים הוא הייעוד הסופי שלהן, או במילים אחרות – מיקומן הייעודי והצמחים שאתם מבקשים לגדל בהם.

מערכת ההצפה וריקון מגיעה עם מקום ל12 צמחים בכל קומה שנשתלים בכוסות רשת ייעודיות שניתן להוציא ולהחליף כל הזמן. אופן פעולתה מזרים את המים מהמאגר הראשי בתחתית המערכת אל מיכלי הגידול אשר מתמלאים ומתרוקנים במים האחד אחרי השני הודות למערכת הסיפונים שמותקנת בהם. באופן הזה, שורשי הצמחים מקבלים גם את ההשקייה עם ההזנה לה הם זקוקים בתדירות קבועה ובנדיבות, יחד עם אספקה של חמצן שחשוב מאוד לספיחת אותם מינרלים ומיקרו אלמנטים אשר מזרז את תהליך הגדילה.

המערכת מתאימה בעיקר לגידול תבלינים מכל הסוגים (נענע, פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, טימין, זוטה לבנה, מרווה, שיבה, זעתר, אורגנו, עירית ועוד), ירוקים (חסות למיניהן, פאק צ'וי, אורוגולה, תרד, מנגולד ועוד) ואף לגידול ירקות, אך בריווח ותכנון נכון של מקומות שתילתם.

ייחודה של מערכת הטפטוף, לעומת מערכת ההצפה וריקון, הוא העובדה כי היא מלאה במצע גידול מסוג הידרוטון אשר משמש כמבודד מפני הטמפרטורות החיצוניות ומאפשר איזון בין היום והלילה, הקיץ והחורף. באופן עקבי התנודתיות בטמפרטורת המים במערכת הזו תהיה קטנה ויציבה הרבה יותר ולכן היא מתאימה בהחלט למיקום בתנאי שמש מלאה. המערכת מורכבת ממיכלי גידול שמכילים כל אחד 8 פתחי שתילה וניתן לשתול בה הכל, למעט עצים ושיחים.

אופן ההשקייה בה מתבצע בשיטת הטפטוף אשר מניעה את המים מהמאגר הראשי בתחתית המערכת אל מיכל הגידול העליון, שם הם מתפזרים דרך השורשים היושבים במצע הגידול מטה דרך כל מיכלי הגידול ושורשי הצמחים היושבים בהם. מדובר על שיטה מצויינת שמאפשרת גידול מהיר ויעיל של מגוון גדול מאוד של צמחים.

שתי המערכות מגיעות עם טיימרים (שעוני שבת) שעוצרים את הפעילות שלהם לפרקי זמן קבועים שיוגדרו במדריכים לפי גיל הצמחים.

2. כמות הצמחים

באפשרותכם לבחור את כמות הצמחים שתרצו לגדל על ידי בחירת מספר קומות הגידול. כל מערכת יכולה להגיע ב-3 או 4 קומות. 3 קומות של הצפה וריקון יגדלו לכם 44 צמחים בעוד 4 קומות יגדלו 56. לעומת זאת 3 קומות של מערכת הטפטוף יגדלו לכם 32 צמחים לעומת 40 ב-4 קומות.

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

לשאלות ורכישה טלפונית התקשרו עכשיו אל – 053-7224787 או פנו אלינו במייל [email protected] ונחזור אליכם בהקדם.

2 תגובות

השאר תגובה