עוצר נשימה: סיור בתוך מרכז האפקוט לחקלאות חדשנית של וולט דיסני

609

 אפקוט סנטר היה הפארק הנושאי השני בכפר הנופש של וולט דיסני ונפתח ב1 באוקטובר 1982. היום זהו מרכז שמייצג ומייצר חדשנות שטרם יושמה בעולם ונראית לראשונה בעולם הפלא של וולט דיסני, צפו בסרטון הסיור.

בחזונו של וולט דיסני הוא מעולם לא ראה את האפקוט כפארק נושאי, אלא יותר כחיי קהילה עם דיירים, משרדים, מלון, בתי ספר, פארקים, מרכזי קניות, מסעדות וכמה אטרקציות בסגנון וולט דיסני. אבל לאחר מותו של וולט דיסני בדצמבר 66, החברה החליטה נגד בניית וניהול עיר, במיוחד ללא הובלתו של דיסני. אם אתם תוהים, המילה EPCOT במקור הייתה ראשי תיבות ל-Experimental Prototype Community of Tomorrow (קהילת ניסויים ופרוטוטייפים של המחר).

יחד עם זאת, הרעיון הראשוני של אפקוט סנטר, ליצור חווייה 'מיקרואקלימית' קסם למהנדסים בתוך ומחוץ לוולט דיסני, ואלה החליטו לפתח את האפקוט כמרכז נושאי שיתמקד בטכנולוגיה חדישה, בעוד אחרים רצו להראות בו תרבויות בינלאומיות. בסופו של דבר הם דחפו את שני הרעיונות יחד ויצרו – עולם חדשני תחת תקרת זכוכית שניתן לחצותו בשעה, וזהו מרכז האפקוט שאנו מכירים היום.

בתוך האפקוט סנטר נפתח מרכז מחקר וחקלאות בת קיימא בו הם מגדלים את הדברים המדהימים ביותר! ירקות ופירות גדלים באויר, בחול ונישאים 24/7 על מסועים. הצמחים גדלים בצורה אנכית, בספירלות ובמיכלים מגניבים.

הסיור באפקוט חושף את המבקרים למראות מרהיבים במתרחשים במרכז המחקר והחקלאות. בנוסף לעבודתם של המהנדסים והחוקרים לפיתוח מערכות גידול עתידניות, הם גם עובדים עם משרד החקלאות של ארה"ב ונאס"א על מספר פרוייקטים. אחד הפרוייקטים כולל פיתוח דרכים לגידול גינה בחלל וניתן לראות את הכל באפקוט סנטר!

http://thephotogardenbee.com

עץ העגבניות הזה הונדס במקור ע"י מדענים סינים.הגנן של דיסני הביא את הטכנולוגיה לאפקוט ואף פיתח אותה יותר. העץ הספציפי שבתמונה נזרע חצי שנה לפני שהתמונה צולמה, וראו את גודלו העצום! עץ העגבניות הגדול ביותר בחממת דיסני הניב סה"כ 32,000 עגבניות עד שהיה בן שנה ו-4 חודשים. העץ אפילו זכה בשיא גינס לצמח העגבניה המניב ביותר בשנה.

3.bp.blogspot.com

דבר נוסף שיש להם באפקוט הוא רחקים טובים שנלחמים בחרקים הרעים. הם פשוט תולים כיסונים קטנים מעל לצמחים מלאים בחרקים, ואלה זוחלים החוצה לעשות את מה שהם עושים הכי טוב: להיות מועילים. נעשה שימוש במגוון רחב של חרקים מועילים כולל צרעות טפילות, קרדית מועילה, נמלים מעופפים ואפילו כמה פרות משה רבנו.

בנוסף, מי שיהנה מסיור במרכז האפקוט סנטר יזכה לראות גידולים הידרופונים, אקוואפונים ואירופונים מדהימים, כמו גם לטעום מהפלפלים הכי חריפים בעולם, לצפות בהדליית מלונים, דלעות ואבטיחים שגדלים במיכלים שמעצבים אותם בצורת מיקי מאוס ועוד ניסויים חדשניים נוספים שבתוך כל היופי הזה יגרמו לכם להוציא מהפה רק – וואו!

thephotogardenbee.com
/thephotogardenbee.com
thephotogardenbee.com
thephotogardenbee.com

צפו בסרטון ותהנו מסיור במרכז האפקוט – אל תשכחו אח"כ לשתף אותנו במחשבות שלכם בתגובות!

השאר תגובה