אנגליה: מכון הכושר הראשון מסוגו בעולם מייצר חשמל מהמתעמלים

1312
מתקני הכושר מייצרים חשמל שמופנה אל הבניין
מתוך הDaily Mail

בבריסטול שבאנגליה ממוקם חדר כושר ראשון מסוגו, אשר מפיק אנרגיה חשמלית עבור הפעלתו ממכשירי הכושר עליהם מתעמלים לקוחותיו. שרפת קלוריה? יצרת חשמל!

מכון הבריאות והכושר האנגלי קאדבורי קלאב (Cadbury Club), היה הראשון בעולם להטמיע בין ציוד הכושר שבבעלותו, גם 42 מתקני כושר בטכנולוגיה חדישה מבית ARTIS אשר ממירים את האנרגיה שהמתעמלים משקיעים בהפעלת המכשירים ליחידות חשמל. למעשה מדובר על הפקת אנרגיה של כ100W בשעה מכל אחד מהמכשירים שמופנית בחזרה לבניין.

בין המתקנים תמצאו מכשירי קרוס, אופניים והליכונים בעלי הנעה עצמית שנכנסת לפעולה כאשר המתעמל עולה על המכשיר ומתחיל להפעילו. האנרגיה שמושקעת על ידי המתעמל להפעלת המכשיר מופנית חזרה אליו בצורת חשמל, כאשר עודפי האנרגיה מנותבים אל מערכת אספקת החשמל של חדר הכושר. בנוסף ליעילות בהפקת החשמל ושימושיו, טכנולוגיית הכושר של ARTIS אף צורכת כ-30% פחות חשמל ממתקני כושר מקבילים.

אך כמובן שאליה וקוץ בה, הרי אין ארוחות חינם. התקנת 42 מכשירי כושר עלתה למכון הבריאות 600,000 פאונד (שהם 3,589,784 ש"ח). סכום גבוה מאוד לכל הדעות. אז למה הם בכל זאת עשו זאת?

לדברי ג'ייסון איטון, מנהל מכון הבריאות והכושר קאדבורי קלאב, דווקא מחירי החשמל הגבוהים היוו את הסיבה הראשונית והעיקרית בגללה הוטמעו המתקנים החדשים: "על מנת להמנע מהעברת מחירי החשמל המאמירים אל לקוחותינו ומתוך רצון לשמור על מחירים הגיוניים, החלטנו להשקיע בציוד טכנולוגי לחדר הכושר, כך שכולם ירוויחו מהמהלך".

מהנדסי חשמל ומומחים בתחום האנרגיה חוששים שמחירי המתקנים גבוהים הרבה יותר ממחירי החשמל וכי צפויות לעבור מספר שנים טרם מכון הבריאות יחזיר את השקעתו. יחד עם זאת, האנרגיה שמוזרמת חזרה מהמתקנים אל הבניין אינה נספרת כרגע ולכן קשה לאמוד את החסכון שהמהלך יצר ואת מספר השנים שישקיעו המתעמלים על ההליכונים, האופניים והקרוסים לפני שההשקעה תוכרז כיעילה כלכלית.

השדרוג הבא שחברת ARTIS מתכוונת להכניס למתקני הכושר שלה יפתור בדיוק את פער האי ידיעה, על ידי התקנת תוכנה על גבי כל אחד מהמתקנים, אשר תספק פירוט על צריכת והפקת האנרגיה באופן אינדבידואלי שיאפשר לחשב את הקלוריות שהפכו לחשמל וכמה כסף זה חסך למכון.

השאר תגובה